Inschrijven yogalessen

Yogalessen Beringen

 

Yoga zorgt op fysiek vlak voor meer kracht en soepelheid. Het laat je naar binnen keren en meer verbinden met jezelf waardoor je op mentaal en emotioneel vlak balans creëert.

 

Ancy doet je onmiddellijk welkom voelen en bezorgt je een heerlijk uurtje me-time.

- Emilie B. -


Yin yoga
Beringen

Een rustgevende yogales waarbij het vertragen en verdiepen van de ademhaling centraal staat. Een les met een combinatie van zittende en liggende houdingen. De houdingen worden langer aangehouden zodat het bindweefsel kan stretchen en alle energie opnieuw kan stromen.

 

Restorative yoga Beringen

Een rustgevende yogales waarbij er gebruik gemaakt wordt van een bolster (yogakussen) om je te ondersteunen tijdens de houdingen. Dit wordt ook herstellende yoga genoemd omdat het zelfherstellende vermogen van je lichaam aangesproken wordt. De houdingen worden nog langer aangehouden dan bij yin yoga zodat je zenuwstelsel volledig kan ontspannen.

 

Flow yoga Beringen

Een dynamische yogales met een combinatie van staande, zittende en liggende houdingen. De houdingen worden in elkaar verweven en op het ritme van de ademhaling flow je van de ene naar de andere houding. Op het einde van de les worden er enkele yin (rustige) yogahoudingen gegeven zodat het bindweefsel kan stretchen en alle energie opnieuw kan stromen.

 

In alle yogalessen krijg je tijdens de eindrelaxatie een lavendel oogkussentje. Door de heerlijke geur, zachte druk op de oogleden en doordat het volledig donker is, kan je dieper ontspannen.

 

Groepsactiviteiten

Organiseer je een vrijgezellenfeest, babyshower, teambuilding of een andere groepsactiviteit waarbij je graag een yogales wilt volgen? Contacteer me gerust!

 

Je hebt geen ervaring nodig om naar mijn yogalessen te komen. Indien je blessures of gezondheidsproblemen hebt, mag je dit steeds voor de les melden.

 

Hier vind je enkele veelgestelde vragen met antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur me een bericht via het contactformulier.

 

De lessen van Ancy zijn echt voor iedereen toegankelijk. Of je nu alle houdingen moeiteloos kan of door een lichamelijke of medische beperking de houding slechts gedeeltelijk kan, je hebt nooit het gevoel dat ‘je niet kan volgen'. Ancy legt alles heel goed en rustig uit en brengt een mooie afwisseling in haar lessen.

- Sonja N. -


Flow yogareeks 3/3-24/3

 

Doorheen de reeks wordt er aan de verschillende spiergroepen in het lichaam gewerkt om zo meer kracht op te bouwen in de spieren die te zwak zijn en spanning los te laten in de spieren die vaak te gespannen zijn. Een ideale reeks als je wilt starten met yoga maar ook om meer lichaamsbewustzijn te creëren en meer ontspanning toe te laten.


Je kan je inschrijven voor een losse les of de hele reeks volgen. 


Planning

- Spanning in de nek en schouders (uppercross syndroom): 3/3
- Spanning rond de heupen (lowercross syndroom): 10/3
- Balans: 17/3
- Twisten: 24/3


Steeds op zondag van 9u30-10u30.


Verbindingsavond met live muziek op vrijdag 26 april van 19u-21u

 

Tijdens de verbindingsavond zal je gedurende twee uur ontspannen en verbinden met jezelf. Er wordt gestart met een meditatie om daarna over te gaan naar yin yoga en af te sluiten met een lange eindrelaxatie om in diepe ontspanning te gaan. Een avond voor jezelf om te herstellen en je batterijen op te laden.

 

Er wordt live muziek gespeeld op de piano en gitaar door Simon.

Als je wilt, kan je afsluiten met een tas thee.


Mijn manier van lesgeven

 

De yoga opleidingen die ik gevolgd heb, zijn gebaseerd op functionele yoga. Hierbij respecteer je hoe jouw lichaam gebouwd is: weinig/veel heupopening, smalle/brede heupen, stramme/soepele spieren, smalle/brede schouders, ... . Ieder lichaam is uniek!

Tijdens het lesgeven geef ik voor alle yogahoudingen variaties zodat jij jouw ideale houding kan vinden. Je luistert naar jouw lichaam en past de houding hieraan aan. Het is mogelijk dat iedereen in de yogales zich in een andere variant van de yogahouding bevindt en dat maakt het net zo boeiend.

 

Waarom is functionele yoga belangrijk? Als je alle houdingen volledig gaat “kopiëren”, kan het zijn dat je tijdens of na de yogales pijn of spanning gaat ervaren ter hoogte van bijvoorbeeld je schouders, heupen, knieën, … . Ieder lichaam is anders dus luister ernaar en voel na de yoga meer vrijheid in jouw lichaam. 

 

Een rustmoment in de dag dat je volledig terug naar jezelf brengt. Geen enkele ervaring is vereist en Ancy geeft steeds meerdere opties bij een yogahouding zodat je het volledig kan doen op je eigen niveau.

- Julie J. -


Inschrijven

 

Inschrijven kan bovenaan op deze pagina. Je kan je tot 2 uur voor de start van de yogales inschrijven.


Planning

Yin yoga op dinsdag van 19u30-20u30 

Flow yoga op zondag van 9u30-10u30

Restorative yoga op zondag van 10u45-11u45 (wanneer de lessen buiten doorgaan, wordt dit vervangen door yin yoga)

Vrijdag 26 april van 19u00-21u00 verbindingsavond met live muziek

 

Mee te nemen: een yogamat en een dekentje. 

Heb je nog geen yogamat? Klik hier om de yogamat gids te downloaden.

 

Kleding: comfortabele kleding waar je jezelf goed in voelt en waarin je vrij kan bewegen. 

 

Betaling: je mag ter plaatse betalen met cash of de Payconiq/Bancontact app.

Losse les: 13 euro

5-beurtenkaart: 62 euro (onbeperkt geldig)

10-beurtenkaart: 120 euro (onbeperkt geldig)

Verbindingsavond met live muziek: 30 euro

 

Locatie: De Step in Beringen (salviastraat 7). Je mag parkeren op de parking naast het schoolgebouw (voldoende parkeerplaatsen aanwezig). Ga naar de inkom van de school en de deur van de sportzaal bevindt zich aan de rechterkant.

In de zomermaanden gaan de yogalessen bij mooi weer buiten door bij de Blueberry Fields in Koersel.

 

Vraag jouw jaarlijkse tussenkomst via de mutualiteit aan. Meer info vind je hier.

De voorwaarden van de beurtenkaarten vind je hier.